سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دل نوشته های هدهد سرگشته
درباره وبلاگ


حتما داستان هدهد سلیمان را شنیده اید ، این بار هدهدی دیگر متولد شده است هدهد آستان اهل بیت (ع) اما در زمان حیات او ولی زمانش در پس پرده غیبت بوده ، پس به ناچار راه سرگشتگی در پیش گرفته و عاشقانه در جستجوی معشوق خود و در تب وتاب لحظه وصال است . می خواهد از عشق بگوید ، از عاشقی بسراید و سخن از دردها بگوید (اگر توفیقش دهند و عاشقان دیگر دعایش کنند...)
آرشیو وبلاگ
سه شنبه 87 اردیبهشت 17 :: 11:34 صبح ::  نویسنده : هدهد سرگشته

عشق چیست؟

عاشق و معشوق کیستند؟

عشق  ع. (بکسر عین) شیفتگی ، دلدادگی ، دلبستگی و دوستی مفرط.

عاشقع. (بکسر شین) بسیار دوست دارنده ، دلداده ، دلبسته ، شیفته ، کسی که دیگری را بحد افراط دوست دارد ، ویا دلبستگی به چیزی دارد.

معشوقع. (بفتح میم و ضم شین) دوست داشته شده ، کسی که مورد عشق ومحبت دیگری واقع شده ، دلبر.

 جملات فوق را عینا از لغتنامه برداشتم، راستش گفتم شروع به نوشتن کنم و در مورد عشق و عاشقی مطلب بنویسم و به تفسیر عشق بپردازم،اما دیدم هنوز تو ترجمه عشق هم مشکل دارم چه برسه به تفسیرش.

هر کس به نوعی عشق را معنا میکنه و تجلی اون را در کسی یا چیزی میبینه، ولی در نظر من واژه عشق همیشه یه واژه مقدس بوده، چون اعتقاد دارم خدا هیچ چیزی رو بی حکمت خلق نمیکنه ، واگه عشق و محبت را توی وجود آدم گذاشته حکمت داره، به اعتقاد من عشق و محبت به بّعد روحانی انسان مربوط میشه ، همون بّعدی که از یه جای مقدس اومده، چون خدا تو قرآن در مورد خلقت انسان می فرمایند:

 " . . . وَنَفَختُ فیهِ مِن رُّوحی . . . (از روح خودم در آن دمیدم)"

وقتی پای صحبت افرادی می شینم که به ظاهر از عشق میگن، وقتی برخی نوشته ها را می خونم که به قول خودشون عاشقانه بیان می شه، وقتی میبینم که عشق و محبت در مورد چه چیزهایی بکار میره که نباید، دلم به حال عشق می سوزه، بیچاره عشق که شده بازیچه یه عده که...(بقیشو رو نگم بهتره، به قول حافظ،

من که از آتش دل چون خم می درجوشم  ***   مهربرلب زده، خون میخورم و خاموشم)

به اعتقاد بنده، اگه احساسی توی وجود آدم باشه و در راهی غیر از آن چیزی که باید هزینه بشه، هم به اون احساس ظلم شده، هم به خود فرد، هم به خالق اون حس...

انصافا حیف نیست، حس به این قشنگی تو وجود آدم باشه و آدم اونو به هرز بده؟؟؟!!!

حیف نیست، آدم بدون توجه به مبدأ این حس، اونو هرجوری که دوست داره خرجش کنه؟؟!!

قشنگیه هرچیز توی وجود آدمی، اینه که به حد کمال برسه. به راستی کمال عشق، چیه؟

. . . 




موضوع مطلب :